25. 2. 2014.

Beskvasni hleb po metodu hronoishrane dr. Gifing


Moram prvo reći da sam oduševljena! Zdrav, ukusan a napravi se za 5 minuta.
Različita brašna, začini, semenke. Jednom rečju, savršenstvo ukusa.
 

 
Pošto skoro svakog dana mesim razne integralne hlebiće kada sam videla ovaj recept jednostavno sam morala odmah da ga isprobam. Trud skoro nikakav a dobijete odličan hleb.

Za ovaj današnji vam je potrebno, kažem današnji jer su moguće razne kombinacije začina a i brašna.

200 gr heljdinog brašna

200 gr ovsenog brašna

100 gr ražanog brašna

1 prašak za pecivo

malo sode bikarbone

4 kašike maslinovog ulja ili ulja od koštica grožđa

pola kašike kima (opciono)

1 kašika semena lana (ja sam ga samlela)

malo ruzmarina (opciono)

malo morske soli

500 ml vode

 
Priprema:

Najbolje je da izaberete neku posudu u kojoj možete lako da merite a kasnije i da je poklopite.

Pomešati sve suve sastojke, dodati ulje i vodu. Dobićete jednu dosta retku smesu ali neka vas to nebrine. Tako smešeno testo ostavite preko noći da fermentiše. Testo za ovaj moj hleb je sticajem okolnosti stajalo nekih 20 sati.

Zagrejati rernu na 2500C. Smesu sipati preko pek papira u posudu. Ja sam pekla u zemljanom sudu sa poklopcem koji sam zagrejala zajedno sa rernom. Na dno obavezno stavite pek papir jer ćete ga tako lako izvaditi iz posude. Ja to nisam uradila, samo sam posudu namazala sa uljem, imala sam teškoća da pečeni hleb izvadim iz posude.

 
Posuda sa poklopcem u kojoj sam pekla hleb
Glinena posuda sa poklopcem u kojoj sam pekla hleb

 
Pekla sam ga 20 minuta na 2500C a zatim sam nastavila pečenje još nekih 40 minuta na 2100C.

U originalu recepta piše, peći na 2500C oko 30 minuta. Pretpostavljam da ovakav način pečenja važi za neki tanji hleb tj pogaču. Ja sam želela kriške zato sam ga i pekla na način kako sam opisala.

Pečeni hleb izvadite na rešetku da se ohladi.

Kad se ohladi uživancija počinje J

33 коментара:

  1. Vesna , savršen je . I ja planiram da ga pravim . Kupovni mi ne odgovaraju .

    ОдговориИзбриши
  2. Divno izgleda, ma ne bih uopste cekala da se ohladi.... morala bih da probar makar krajicak.:))))

    ОдговориИзбриши
  3. Ja pravim mafine, kao oblik samo, jer onda trošim duže, s' obzirom da vrlo malo jedem hleb, a i imam tako više korice ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Danas sam pravila u mafin kalupima jedan malo drugačiji. Mi jako volimo da to bude krckavo.

      Избриши
    2. vesna,ovo je super,zanimaju me dve stvari..ti si pekla sa poklopcem,ako sam razumela?moze li bez?drugo,vidim po komentarima da im stoji nocu u frizideru,jel tako ili na toplom?pozdrav.

      Избриши
  4. Sigurna sam da je ovakva vrsta hleba veoma zdrava.Hvala na ovom receptu.

    ОдговориИзбриши
  5. Krasan recept,vrlo rijetko pravim kruh,jer imamo malo pekaru nedaleko nas koja čuda pravi,ponuda je iz snova,i to vrlo povoljna,baš ovakve varijante kruhova koje su genijalne.

    ОдговориИзбриши
  6. Divan !!! Jučer sam probala ono brašno od tri vrste žita i mnogo je dobar hleb... :) Hvala još jednom...
    A pečenje hleba u zemljanoj posudi mi je otkriće godine! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zemljana posuda je i meni hit. Dugo sam merkala. U puno recepata za beskvasni hleb on se tako peče.

      Избриши
  7. Odlično,obožavam hljebiće sa sjemenkama... pozdrav,Vanja.

    ОдговориИзбриши
  8. Predivan i zdrav hljeb! Mnogo mi dopada, ali me zanimaju dvije stvari: da li ostane onako u dobrom stanju par dana i da li moram da imam tu glinenu ili neku sličnu posudu sa poklopcem. To mi je problem, jer zbog nekih životnih okolnosti sad ne bih kupovala novo posuđe, a nemam baš ništa tog tipa. Običan pleh ili tepsija ne ide ili? Hvala! :)

    ОдговориИзбриши
  9. Ide još kako! Juče sam od sličnog testa ispekla 12 ala mafina, od testa koje mi je preostalo sam ispekla tanku pogaču. I jedno i drugo sam obilato posula susamom. Ovu tanku pogaču sam kad se malo prohladila nožem za picu isekla na trake, kao grickalicu a posle ručka mi je sa malo meda odozgore poslužila kao zaslašenje. Ala mafine sam presekla na pola mlake mazala tanko puterom, pavlakom uz dodatak listova salate je bio super doručak.
    Da bi ti sve ostalo duže sveže možeš da staviš u najlon kesu ili neku kutiju koju ćeš povremeno da otvaraš.
    Kod nas to brzo ode.

    ОдговориИзбриши
  10. Odlično! Ovo probam sigurno! Ranije sam pravila razne integralne hlebove, pa onda dugo nisam, a sad mi se baš jede nešto ovako. Imam i zemljanu posudu koja mislim da će biti taman.

    Ideja za nelepljenje (osim papira) - pre izlivanja testa u pekač, prosuti susama sirovog po dnu, onako, bez štednje. To sam nekada radila sa muffin-projicama, dok sam imala samo metalni (i vrlo lepljiv) kalup. Napravi se fina donja "korica" od susama i pecivo se lako izvadi.

    Jedino ne znam, pošto se ovo duže peče, da l' neće susam da pregori... Probaću ja, kad budem ovo pravila, uskoro!

    Pozdrav,
    Maja

    ОдговориИзбриши
  11. Stalno pečem kruh, ali s kvascem, treba probati i na ovaj način, super je

    ОдговориИзбриши
  12. Mene uhvatila u poslednje vreme manija pravljenja ovakvuh hlebova, tako da i ovaj ide na listu ZA!. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kas pomislim šta sve stavljaju u 'inregralni hleb' poludim. Nedavno sam malo porazgovarala sa prodavačicom u jednoj izvikanoj i preskupoj pekari (ima ih nekoliko u gradu) rekla mi je da u ražani beskvasni stavljaju oko 20% preprženog ražanog brašna u beskvasni hleb. To sam probala kod kuće i ustanovila da je čista laž. To se jasno videlo po boji.
      Zato sam rešila mesim sa kvascem ili bez samo nek buse bez farbanja za debelu lovu!

      Избриши
  13. Odličan kruh i to jako zdrav, baš mi se sviđa.

    ОдговориИзбриши
  14. odlicno izgleda! ja nikako da se nakanim da ga napravim, a vec dugo planiram.. ovo sa razlicitim vrstama brasna i sjemenki zvuci bas primamljivo =)

    ОдговориИзбриши
  15. Moram da probam! Iako nisam fan integralnih hlebova (znam, to je totalno bzvz al šta ću :)) interesuje me da isprobam neku beskvasnu verziju. Nisma nikad do sada...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sigurno je rastresitiji sa pšeničnim brašnom jer ima više šećera, probaj. Net je pun recepata :-)

      Избриши
  16. Da li vam se mrvi taj hleb ili mogu lepo da se iseku kriske pa da se nanese neki namaz?

    ОдговориИзбриши
  17. Odličan je za sendviče ne mrvi se. Moja čerka ga iseče na kriške i ostavi u zamrzivač u porvijama za jedan doručak. Ja ga isečem i ostavim tako da se zbajati jer mi je tako lepši. U svakom slučaju vrlo zasitan.

    ОдговориИзбриши
  18. Vec duze vreme pravim ovu vrstu hleba i htela bih reci da ne mora da se ceka tih 20 sati. Cim ga zamesim stavljam da se pece 50min. na 200C.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da je mnogo dobro da stoji jer brašna fermentišu i ispuštaju sav šećer u sebi te time daju posebnu slast hlebu.

      Избриши
  19. Ja vecdugo mjesim ovakve i slicne kombinacijei prezadovoljna sam....ali ne cekam da tijesto odstoji ...najduze 15 do 20 min i zaista bude odlican

    ОдговориИзбриши
  20. Vesna, hljebic je predivan i mnogo ukusan. E, sad, ja imam jednu dilemu, pa ne znam da li je to samo kod mene ili je to OK. Uradim sve kako treba, za Boga miloga i nije neka mudrost, ispecem, naravno, ohladi se i bude mi nekako kao ljepljiv u sredini, ne nije nepecen, vec kao malo ljepljiv. Jel' to OK? Samo mi kazi, molim te, koliko moze da stoji, jer imam osjecaj da kod mene vec drugi dan bio bilo za razmatranje i kao da se ukiseli. Huh, vjerovatno ja negdje napravim neki zjb.
    Hvala unaprijed.
    Od ovog recepta ne odustajem, pa kako god. Pravim redovno. Od bijelog brasna sam odustala, definitivno

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Probaj ipak malo duže da ga pečeš. U čemu ga pečeš?
      Nas troje jede tak hleb, mi nismo na HI tako da ga jedemo i za večeru pa nikad ne potraje duže od dva dana. Ja ga kad se ohladi isečem na kriške i stavim u platnenu vrećicu.
      Starija ćerka koja je na HI režimu ga iseče na kriške i ostavi po porcijama u zamrzivač, uveče ga izvadi za doručak.
      Probaj da napraviš integralne mafine ja ih baš volim jer imaju više korice.
      Kad budeš probala da ga duže pečeš javi kako je bilo, nisu sve rerne iste.

      Избриши
  21. Kako je divan! Rado bih jedno parcence sad pojela... ovo cu da probam cim prije!

    ОдговориИзбриши
  22. Odličan post, jako mi se dopada tvoj blog :)

    ОдговориИзбриши