24. 10. 2012.

Čorba od raštana


Nekoliko stvari sam kuvala od raštana sa promenljivom srećom. Promenljivom srećom? Pre će biti da neumem da izaberem dobar raštan. Kad se na pijaci pojavio kod žene koja uvek prva donese novotarije od povrća i to baš dobre, odmah sam ga kupila. Čim sam počela da ga seckam bilo mi je jasno da je fini  mlad. Bilo mi je žao što nisam planirala da pravim sarmice od raštana, nisam ih jako dugo jela. Mama ih je jako lepo pravila uz dodatak dinstanog paradajza. Tek posle dosta godina sam počela da pravim ono što je mama pravila, jednostavno nisam mogla.

 

Potrebno vam je:

10 listova raštana
2 veće karotne
1 mali krompir
1 mali crni luk
1 čen belog luka
Maslinovo ulje
So, biber

Priprema:

Otklonite središnju žilu na listu raštana. Iseckajte ga na tanke recance. Šargarepu, krompir i luk iseckajte na kockice a beli luk iseckajte sitno. Na jednoj kašičici maslinovog ulja dinstajte posoljeno povrće, sve sem raštana. Ukoliko se hvata za dno dodajte kašiku vode. Napola mekanom povrću dodajte raštan, dobro izmešajte, još malo dinstajte a zatim dodajte vodu da ogrezne. Vrlo brzo će se sve lepo sjediniti, ostaje samo da dodate biber. Čorbu možete začiniti pavlakom i jajetom, što ja nisam uradila sve u želji da smanjim kalorijsku vrednost.

Volela bih kada bi se javio neko ko je iz Hercegovine mislim da se raštan tamo najviše kuva, pa bi bilo lepo nešto čuti o njemu iz prve rukeJ

 

15 коментара:

  1. Raštan, da retko se nađe na pijaci iako je moja mama odrasla u Ćupriji na sarmicama od raštana. Mama se isto oduševi kad ga nađe na zemunskoj pijaci. Zdravo, pravo, savršeno!

    ОдговориИзбриши
  2. Vesna, a sta je rastan? Jel' neka vrsta kupusa? Nikada nisam cak ni cula da ga je neko pomenuo...stvarno je tacno da se covek uci dok je ziv...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Marina da vidim da ga nema na netu pod raštan, ali ima ga kao raštika.
      http://www.bing.com/images/search?q=ra%c5%a1tika&FORM=HDRSC2

      Избриши
    2. Evo što sam pozvala hercegovce!
      http://www.ljubusaci.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1939:ratika-kara-lahana&catid=32:zdravlje-

      Избриши
    3. Bas ste zlatne obadve....pogledala sam - i jeste neki kupus...ako je to, to sto ja mislim u Italiji se to zove "cavolo nero"...bio bi crni kupus..nesto izmedju kelja i kupusa, uzih listova i ne okrugle glavice...

      Избриши
  3. Eh, jako volim ovakve juhe, ali ovdje ne mogu nabaviti raštiku da i hoću, a zamjene nisu tako dobre. Odlična juha!

    ОдговориИзбриши
  4. Za nase prilike je to jos uvek egzoticna biljcica, nisam ga videla ovde kod nas, ali verujem da bi corbica bila fina i sa nekim drugim zelenisom.:))

    ОдговориИзбриши
  5. čula jesam za raštiku, ali nisam vidjela da je ima ovdje za kupiti pa je nisam ni probala, juhica mi djeluje fino, ali još me više interesiraju sarmice od raštike

    ОдговориИзбриши
  6. Kod nas raštike ima,ali ja je baš ne ljubim,zna mi biti trpka,ali čula sam da su sarmice odlične,ova supica mi baš fino djeluje:)

    ОдговориИзбриши
  7. Jela sam samo jednom sarmice od raštike i zaista su bile fantastične.Inače toga ovde nema da se kupi.

    ОдговориИзбриши
  8. Mislim da u Crnoj Gori jedno jelo zovu - raštan. Pravi se, naravno, od raštana, plus dimljena ovčetina, plus krompir. Onaj bubnjar, Dragoljub Djuričić, je to jednom spremao u nekoj TV emisiji. Recimo da se ovčetina kuva jedan sat, pa još toliko sa raštanom (on reče da mu treba dosta kuvanja - nije kao blitva ili neko naše zelje) i još malo sa krompirom... Uvek sam to hteo da probam, ali je dimljena ovčetina na Zlatiboru prokleto skupa, a i dolazi u komadima od po pola ovce... Jednog dana.

    Inače, sviđa mi se blog. Probaću da napravim štrudlu sa makom; imam i ja neke vojvođanske (sremačke) korene...

    ОдговориИзбриши
  9. Divna corbica; Rastan nisam jela zadnjih 30-ak godina...

    ОдговориИзбриши