30. 9. 2012.

Džem od šljiva sa pomorandžom


…. čudne šljive ove godine

Kuvala sam tri ture džema od šljiva ove godine,  istim metodom, sa istom količinom šećera, do iste gustine..... Nijedna tura nije ispala ista. Zajednička crta im je jedino to što nemaju one lepe ukovrdžane ljuskice a to mi je vrlo važno!

Tja! Ko bi ga znao, zašto? Najbolja je ispala tura od ’Stenlej’ šljiva, bile su najsočnije. Od njih ranije nikad nisam kuvala džem, pa rekoh ajd’ da probam i ispade super džem – naravno i on bez kovrdžavih ljuskica. Ove godine su ’Madžarke’  bile katastrofa, bez ukusa, potpuno bez misrisa. Debelo su platile danak suši.

Idemo na recept da vas nepodavim pričom. Mnogo pamtim, volim da jedem, verovatno sam zato sklona dugim pričama i komentarima koji vam možda nekad liče na zakeranje ali verujte da mi to nije u prirodi.
 
 
Slika ubačena pomoću nekog trika, jer Bloger pravi problem, je slikana na okupljanju blogera na Adi. Srećna sam jer je sliku napravila Marija Petrović poznatija kao Palachinka:-)
Potrebno vam je:

3 kg dobro žrelih šljiva

300 gr šećera

1 velika pomorandža

lonac da debelim dnom

 

Dobro oprane, dobro oceđene i prepolovljene šljive posuti šešerom. Malo prodrmati šerpu da se šećer rasporedi po šljivama. Onda možete pojesti po neku polutku sa ovim krckavim šećerom, mmm. Izbendiraje celu dobro opranu, usitnjenu pomorandžu, tako da ostanu mali komadići kore. Ako ste ovo uradili uveče a nemate snagu za dalje, slobodno lonac, ako je baš, baš toplo, stavite u frižider da odstoje. Stavite na jaku vatru da počnu da ’pućkaju’, zatim prebacite na laganu vatru i zaboravite na njega. Povremeno proverite da nema tendenciju hvatanja za dno. Kad se to desi, džem je gotov, ostaje trag na dnu kad provučete varjaču do dnu šerpe.

Savetujem vam da tegle ako ste ih prali u mašini za sudove, napunite toplom vodom,  istrljate novim sunđerčetom i dobro isperete. Jedna hemikalija manje! Zatim ih stavite u rernu u pleh. Ja onako starinski, stavim krpu na dno i malo vode ali znam da to sa ovim preciznim merenjem temperature to nije potrebno. Poređajte jedno 4 tegle (750 gr) ’pecite’ ih na 1200C taman toliko da se oceđene tegle osuše. Sipajte džem. Ako imate levak za tegle, savršeno. Ako ne, nišanite  kašikom ili malom kutlačom i u tegle sipajte džem. Kako mrzim da brišem promašaje na vrućim teglama! Stavite pleh sa teglama na jedno 1000C i pecite dok se neuhvati mala korica na vrhu.

To bi bilo toJ

Naravno da ovo sve možete izvesti i u rerni, naročito kad je veća količina u pitanju ali onda morate biti spremni na ribanje rerne. Džem od šljiva se ponaša kao najjači lepak! Moja baka je za vreme okupacije džemom od šljiva lepila rernu šporeta na drva kad se pojavi rupaJ

Hleb, puter, džem od šljiva i čaša mleka – najbolji za dezertiranje popodneJ Nije loše ni na nekom čokoladnom rolatu sa poslastičarskim kremom!

Ja napisah šta napisah, ako ste se podavili onda ovo nećete ni pročitatiJ

15 коментара:

  1. Vesna, ja ne vidim fotografiju. Ali zato ukus džema odlično pamtim, savršen je. Proslediću recept mami da napravi jednu turu, a možda ne budem lenja pa napravim i ja malo. :) Džem je za svaku preporuku, savršen!

    ОдговориИзбриши
  2. Volim da procitam lepe price uz post, tako samo pusti na volju i pisi nam.:))) Nisam se nikada setila da dodam pomorandzu u dzem ali verujm da finooo mirise, moracu jednom tako da napravim... bas mi je simpatican tvoj post, neki put isto tako probam koju kriskicu usecerenog voca na pocetku kuvanja, pre nego sto se pretvori u mirisni pekmez, mmmmm... ne vidim ni ja slicicu, ali verovatno ce se pojaviti kasnije.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Počupaću ovo malo kose na glavi a na Blogeru bih nekom i šiju zavrnula koliko sam se namučula da je ubacim, grr. Idem da vidim da li se nešto kod njih promenilo!

      Избриши
  3. Pretpostavljam da se sad slika vidi! Ako je nema javite:-)

    ОдговориИзбриши
  4. Vidi se slika sada.

    Na prvu probu mi se dopalo, drugog dana kad sam probala (pošto je teglica završila kod mene :) nešto mi prejaka došla ona pomorandža, mislim da bih ja tu samo sok stavila, bez kore (kad i ako bih jednom pravila). Ali jeste neobičan i osvežavajuć džem skroz. Na svežem hlebu, uz deb'o sloj putera, milina :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, moj dugogodišnji pušački staž je učinio moja čula ne mnogo osetljivim pa meni treba džem baš kakav jeste:-)

      Избриши
    2. Dokazano da je da senzorika ne umire sa pusenjem nego ako ne vezbas mirisanje i ne razvijas cula!
      Evo ja pusim, pa su mi cula ok sigurno! Jedva cekam da probam taj dzem.
      Kora meni ne smeta, samo ako nije upala gorcina iz onog belog dela kore :)

      Избриши
    3. Dokazano da je da senzorika.... naročito ako pušiš skoro 50.godina:)

      Избриши
  5. Ja ga nisam stigla probati, a bas sam htela... Nekako sam posle zaboravila. Kombinacija mi zvuci mnogo dobro...

    ОдговориИзбриши
  6. ove godine sam napravila puno slatke zimnice, ali šljive nisam, nekako naše nisu ove godine rodile, a ja obično za zimnicu ne kupujem voće
    sviđa mi se dodatak naranče vjerujem da bi mi se dopalo

    ОдговориИзбриши
  7. Jako zanimljiva kombinacija narandže i šljiva, zvuči i izgleda super! A blogger definitivno zna da zeza, koliko sam se i ja iznervirala do sada...

    ОдговориИзбриши
  8. Haha, Vesna ti mene oduševljavaš :D Nekako, kao da te znam, kao da si mi komšika iz ulice :D
    Sad sam baš objavila i svoj recept za džem od šljiva sa čokoladom, drugi koja sam u životu napravila :D Imam još šljiva koje treba da naberem na placu, pa ću da isprobam ovaj recept, baš mi se sviđa narandža u celoj priči! Javljam kako je ispalo!

    ОдговориИзбриши