16. 10. 2012.

Knedle sa šljivama iz rerne

Brzo dok ima šljiva, kasnije sa mesom, sirom...
Jedan od mojih najomiljenijih letnjih ručkova iz detinjstva je bio: Paradajz čorba sa dronjcima ili taranom, šufnudle i paradajz salata sa lukom i knedle sa šljivama, obilno posute kristal šećerom.
Mama se nije baš često upuštala u taj poduhvat ali zato nana Vera jeste, na moju veliku radost. Naravno pravila ih je od krompira i to mnogo. Šta mislite koja mi se slika urezala u sećanje? Gomila velikih lepljivih sudova svuda po kuhinji a presa za krompir sa gomilom sitnih rupica ponajviše! Naravno, knedle su se pravile isključivo od krompira!
Moji pokušaji pravljenja knedli od krompira su bili promenljive sreće, ponekad zaista vredne uloženog truda. Češće su se testo i šljive jurile po vrijućoj vodi ili su bežale iz tanjira pri pokušaju da se preseku. Jurile su raspadnute po šerpi jer sam uvek imala na pameti tetkino upozorenje, što manje brašna! Onda ja procenim da treba više brašna a one beže iz tanjira glavom bez obzira. Najbolje su mi bile one sa krompirom iz kesice, uspelo neuspelo, baš me briga nisam se masiralaJ
Onda su došle one sa grizom, hit jednog davnog leta. Lepe ali ne toliko da bi zaslužile dva kuvanja, mase i gotovih knedli.
Na kraju me je prosvetlila moja mlada sestričina Dragana posluživši me savršenim knedlama. Na moju primedbu da su knedle lepe ali velika petljancija ona reče: Ove su iz rerne! Paf!
Zahvaljujući ovom receptu već dve godine svako malo jedemo knedle, uglavnom sa šljivama. Nema nikakvog razloga da ne bi mogle biti sa bilo čim drugim.
Svakako probajte pa onda se odlučite za vašu varijantu!
 
 
Potrebno je:
3 šolje (250 ml) vode
3 šolje oštrog brašna
½ praška za pecivo
3 velika cela jaja
Prezle ili npr. Keks (plazma) sa krupnije blendiranim orasima
Vanilin šećer
 
Postupak:
Operite i osušite šljive. Ako želite izvadite koštice a na njihovo mesto stavite po malo kristal šećera sa cimetom.
U provrelu vodu sipajte prosejano brašno i prašak za pecivo. Vrlo je važno da brašno bude oštro. Ako je sumnjivo oštro ili tip 500 obavezno dodajte 1/3 griza. Smanjite temperaturu i na laganoj vatri kuvajte testo dok se na pretvori u loptu, kao za princes krofne.
U prohlađeno testo dodajte jedno po jedno jaje stalno muteći mikserom. Nije loše lagano promutiti jaja viljuškom i pomalo sipati, nekako se lakše i brže sjedine sa testom.  
Dok se testo hladi ispržite prezle ili keks sa orasima. Oblikujte knedle i odmah ih valjajte u vruće prezle. Stavljajte ih u vatrostalnu činiju, pospite vanilinom i kristal šećerom. Pecite otprilike 10 minuta na 1800C. Ako ona najmanja pukne sigurno su gotove. Lepe su ih kad ih podgrejete u mikrotalasnoj.
 
 
Pitam se pitam, što ne bi mogle da se prave u obliku empanadi, mnogo bi bilo lakše naročito kad su šljive dobro zrele a u njih stavljaš kristal šećer sa cimetom a on hoće da curi pa to ti jeJ 

17 коментара:

  1. Odmah me je privuklo u naslovu pečenje u pećnici, baš me zanima kakvog su okusa i koliko se razlikuju od tradicionalnih kuhanih

    ОдговориИзбриши
  2. E, ovakve knedle jos nisam probala, da znas da i mene sada kopka kako je to kad se naprave u rerni, a svidja mi se ideja da umesto kostice stavis secer sa cimetom, mmmmm...:))

    ОдговориИзбриши
  3. Vesna ovo je genijalno,tako mi se svidjeo recept na prvu da ću ga svakako probati,toliko je lijep,topao post da ja koja inače nisam ljubiteljica pretjerano knedli odmah sam poželjela praviti ih..hvala ti!

    ОдговориИзбриши
  4. zanimljivo mi je pečenje u pećnici, vjerojatno se u okusu ne razlikuju, morat ću isprobati da se uvjerim

    ОдговориИзбриши
  5. Mi puno volimo knedle, ali retko ih pravim. Obavezno cu raditi i ovako!!!

    ОдговориИзбриши
  6. Ja pravim knedle bez krompira, na sličan/isti način kao ti, ali prvi put čujem da se ne kuvaju, već peku u rerni! Probaću ih i ovako, sigurno. I da, nema boljih od onih sa šljivama!

    ОдговориИзбриши
  7. Divne su, moraću da probam. Svidja mi se sve što ne mora da se prži. :)

    ОдговориИзбриши
  8. Drage moje,
    ko ume lepo da napravi one sa krompirom one su sigurmo, po meni, šampioni. Ja sam ih previla sa promenljivom srećom, zato sam odustala. Ako kod ovih nešto zabraljam, što je skoro nemoguće. onda bar nemam gomilu lepljivih sudova za pranje:-)

    Zato navalite na knedle sa šljivama iz rerne:-)

    ОдговориИзбриши
  9. za mene nov recept, odlično zvuči. isprobaću ga.. treba uvek uvesti nešto novo u jelovnik.

    ОдговориИзбриши
  10. Ovako knedle još nisam pravila, obavezno ću isprobati, a knedle u obliku empanadice, zašto ne, odlična ideja!:)

    ОдговориИзбриши
  11. Ovaj recept je otkrovenje za mene! Obozavam knedle a pravimo ih retko bas zbog toga sto je velika petljancija, ovo ce biti vrlo rado isproban i cesto pravljen recept! Hvala ti na otkricu!:)

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман17. март 2013. 17:42

    Kako ti je uspjelo ispeći to za 10 minuta na 180 stupnjeva?
    Ja sam te knedle stavila u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva, i nakon 10 minuta izvadila sam ih van: jednu knedlu sam odmah stavila na tanjur i prerezala žlicom, ajme užasa - u sredini još nije bila niti vruća! Vratila sam tu jednu prerezanu knedlu natrag u posudu za pečenje i sve sam vratila u pećnicu, pokrila sam folijom i pekla sam ih još 30 min. na 180 stupnjeva. Onda su bile vruće, a valjda i pečene...

    ОдговориИзбриши
  13. Mislim da je problem sa rernom ili vrlo čvrstim šljivama. Ako si pravila sa zamrznutim šljivama, što je pretpostavljam slučaj onda ih je verovatno trebalo duže peći. Ja obično pripremljene knedle stavim u zamrzivač. Kada ih izvadim, pustim da se sasvim odmrznu I onda ih pečem. Važno je da šljive budu zrele I sitne, to je moje iskustvo.

    Nisi napisala da li primećuješ neku veliku razliku u odnosu na klasične knedle?

    ОдговориИзбриши