23. 7. 2014.

Otvoriš frižider i ...



... i napraviš nešto neponovljivo.

Mama je bila umetnik ove vrste kuvanja. Sad shvatam da je za tu vrstu kuvanja zaslužno mnogo faktora. Na prvom mestu da ti je dosta kuvanja stalno istih jela ili bar na isti način. Da iz frižidera ne želiš ništa da baciš ako je u redu.

 
Kad otvorite frižider pa vidite par krompira koje u letnjem periodu držite u njemu jer to način da ne pozelene, pašće vam na pamet krompir paprikaš. On se može skuvati na razne načine. Jedan od omiljenih mi je u poslednje vreme Anin, Prstohvat soli* način, sa mirisom Indije.

Kad sam na Kosmaju sama, pogotovu kad na prečac odlučim da ostanem, nastaju razne kreacije, često pravim nešto od biljaka i korova koje ukućani baš ne poštuju mnogo.

Za ovu čorbicu će vam biti dovoljno da u prirodu ponesete kesu, makaze, da navučete deblje gumene rukaice. Seckajte vrhove kopriva. Kad napunite kesu biće vam dovoljno. Ispržite malu glavičicu luka zajedno sa jednim krompirom koji ste iseckali na sitno, na malo maslinovog ulja. Možete dodati i koji čen belog luka. Kada se to malo prodinstalo dodajte koprivu i mešajte sve zajedno jedno vreme dok kopriva ne svene. Zatim nalijte vodu da ogrezne, kuvajte samo da krompir omekša. To je u principu još  vrlo kratko. Dodajte so, biber i malo đumbira u prahu. Sve izblendirajte štapnim mikserom i servirajte.  Možete dodati tanke rezence od sveže šargarepe, permezan ili malo permezana.

Ova čorba uz koju krišku beskvasnog hleba i komad kozjeg sira je super lagan ručak. Siti ste a osećate se lagano kao leptirić.

* Nisam u mogućnosti da linkujem Anin lepi recept jer mi je na Kosmaju dostupan samo strašno spor Internet. Potražite ga na Aninom blogu, naletećete na još mnogo jednostavnih i lepih recepata.
Jedan cvet Kerije posađen u punom cvetu proletos, prkosi svim prognozama cveta po malo i dalje!
 

8 коментара:

  1. Baš sam u potrazi za jednostavnim, zdravim receptima! Ovo je divno!

    ОдговориИзбриши
  2. Svidja mi se ono da si lagan kao leptiric, moracu da se bacim u potragu za svezim koprivama.:))

    ОдговориИзбриши
  3. Nase mame su zaista bile umjetnice u kuvanju.
    Corbicu od zare nisam probala; u mom kraju uglavnom prave pitu od nje.

    ОдговориИзбриши
  4. Često su me djeca znala pitati što to kuham i kako se to kuha. Uvijek sam rekla da je jelo ili kolač neponovljivo. Improvizacija. Tek kada sam počela pisati blog, počela sam vagati, bilježiti i slično. Kako bi dobili barem osnovu za neponovljivo i na njoj spremali svoja neponovljiva jela i kolače!

    ОдговориИзбриши
  5. Tako najviše volim da kuvam! Isti slučaj, meri gr I ml ako ćeš da objaviš a onda se desi loša slika I ne objavim :-)

    ОдговориИзбриши
  6. Sada sam tek videla da mog komentara nema...a bas sam bila napisala traktat o kuvanju klin corbica za koje je moja mama majstor ! A i ti vidim...to je valjda znak neke sigurnosti u kuvanju (ja uvek tupim sa psihologijom ali nosta se ne desava slucajno)...kiss !

    ОдговориИзбриши